بلاگ

اهمیت تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام و اصول آن (2022)

اصول بازاریابی دیجیتال
30%
تخفیف
0
630,000 تومان
مینی دوره طراحی بیزنس پلن
100%
تخفیف
25
200000 – رایگان!
اصول بازاریابی دیجیتال
100%
تخفیف
تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام

فهرست مطالب

تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام چه اهمیتی دارد؟

اگر بیزینسی در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام دارید برای پویایی آن باید به تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام بپردازید. امروزه شبکه‌های اجتماعی به ابزاری قدرتمند در حوزه‌ی بازاریابی و تبلیغات برای اکثر بیزینس‌ها تبدیل شده‌اند. در این مطلب به تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام پرداخته‌ایم.

برای دیدن صفحه ی آموزش سئو رایگان کلیک کنید.

 

تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام چه اهمیتی دارد؟

برای رسیدن به موفقیت در بازاریابی اینستاگرام، داشتن یک حساب کاربری در اینستاگرام و به اشتراک گذاشتن پست و سایر محتواها در پیج اینستاگرام، کافی نمی‌باشد. بنابراین شما باید بهتر از رقبای خود عمل کنید تا موفق شوید. برای این منظور شما باید علاوه بر شناخت مخاطبان خود و نیازهای آن‌ها، رقبای خود را نیز به‌خوبی بشناسید.

شناخت مخاطبان سبب می‌شود که محتوای مفید و براساس سلیقه‌ی مخاطبان تولید کنید و شناخت رقبا سبب می‌شود که محتواهای قوی و قدرتمند تولید نمایید. اگر تمایل به داشتن بیزینسی موفق و پرسود دارید باید بیزینس خود را براساس مشتری محوری و رفع نیاز مخاطبان ارتقا دهید و پیوسته پیج خود را به‌روز نگه‌دارید.

تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام

تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام چگونه ممکن است؟

چگونه رقبای خود را بشناسیم؟ حالا که متوجه شدید که چرا باید رقبای بیزینس خود را تجزیه و تحلیل نمایید لازم است بدانید که چگونه این کار را انجام دهید. دو روش برای تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام وجود دارد:

راه اول : در موتور جستجوگر گوگل کلمات کلیدی که مربوط به بیزینس شما است را جستجو کنید. سايت‌هایی که در صفحه‌ی اول گوگل نمایش داده می‌شود، رقبای اصلی بیزینس شما محسوب می‌شوند.

راه دوم : در قسمت جستجوی اینستاگرام کلمات کلیدی بیزینس خود را سرچ کنید، پیج‌هایی که نمایش داده می‌شوند، رقبای شما هستند. به تمام پیج‌های رقیب سر بزنید و آن‌ها را به دقت بررسی نمایید.

حالا که متوجه شدید چگونه رقبای خود را بیابید لازم است بدانید که چگونه آنها را تجزیه و تحلیل کنید.

 

تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام

بعد از یافتن رقبا نوبت به تجزیه و تحلیل آنها می‌رسد. شما باید روی پیدا کردن نقاط ضعف و قوت رقبای خود تمرکز کنید و استراتژی‌های تولید محتوای آنها را بررسی کنید.

شما باید از نقاط ضعف رقبای خود به نفع خود استفاده کنید. به این صورت که نقاط ضعف رقبا را بیابید و بیزینس خود را در آن قوی کنید. بعنوان نمونه اگر رقبا در هشتگ‌گذاری ضعیف هستند یا اینکه محتواهای ضعیفی ارائه می‌دهند، شما باید از این نقطه ضعف استفاده کنید و با تقویت هشتگ‌گذاری و یا تولید محتوا در پیج خود به بهترین صفحه در میان رقبا تبدیل شوید.

تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام

نقاط قوت رقبای شما

بعد از تجزيه و تحلیل رقبا در اینستاگرام ممکن است به این موضوع پی‌ببرید که آنها در برخی موارد بهتر و قوی‌تر از شما عمل کرده‌اند بعنوان نمونه ممکن است متوجه شوید که پست‌ها یا استوری‌ رقیبان شما بیشتر دیده می‌شود. در اینگونه موارد باید تلاش کنید تا عوامل موفقیت رقبا را بیابید تا بتوانید شما هم مانند آنها به بیزینس قوی‌تر و بهتری تبدیل شوید.

 

نقاط ضعف رقبای شما

برخی از بیزینس‌ها در اینستاگرام در معرض سقوط قرار دارند. این پیج‌ها نیز موارد مناسبی برای تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام می‌باشند. برخی از نقاط ضعف این بیزینس‌ها ممکن است ارائه محتوای ضعیف به مخاطبان، کپشن‌نویسی ضعیف، تبلیغات بیش از حد در اینستاگرام، استوری‌های نامناسب، ارائه‌ی خدمات ضعیف به مشتریان و… باشد.

 

کشف فرصت‌های موجود

با تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام، فرصت‌های بسیاری را کشف خواهید کرد. هر کدام از این فرصت‌ها مانند سکوی پرتابی برای پیج شما در اینستاگرام می‌باشد. سرمایه‌گذاری روی ضعف‌های رقیبان می‌تواند سکوی پرتاب به سوی موفقیت برای شما باشد.

 

کشف تهدیدهای موجود

در شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام اشتباهات زیادی ممکن است انجام دهید که سبب نابودی بیزینس شما شود. یک نمونه از این تهدید به سقوط‌ها یا همان اشتباهات، طولانی‌شدن زمان پاسخگویی به مخاطبان است.

 

تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام

آموزش اینستاگرام مارکتینگ جدید

اطلاعات موردنیاز برای تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام

١-هشتگ‌گذاری

با بررسی هشتگ‌هایی که توسط رقبا مورد استفاده قرار گرفته است می‌توانید برخی از آنها را متناسب با موضوع محتواهای شماست را انتخاب کرده و از آن‌ها استفاده نمایید.

٢-از رقبا الگو بگیرید

از بخش‌هایی که فکر می‌کنید نقطه‌ی قوت رقبا است استفاده نمایید. به این معنا که از آنها الگو یا الهام بگیرید.

 

٣-زمان مناسب برای انتشار پستها

باید در اینستاگرام خود به بخش آمار توجه کنید و بررسی کنید که چه زمانی اکثر دنبال‌کنندگان شما آنلاین هستند. این زمان بهترین تایم برای انتشار پست‌های شما است.

 

در پایان باید گفت هنگامی که از تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام صحبت می‌شود باید به تعامل در شبکه‌های اجتماعی توجه ویژه‌ای شود. با این کار می‌توانید از رقبای خود چند گام جلوتر باشید که این کار یکی از  بزرگترین عوامل پیشرفت شما خواهد بود.

 

بهترین روش های تبلیغات در اینستاگرام – رازهای تبلیغات موفق در اینستاگرام (2022)

 

آموزش تبلیغات در اینستاگرام

30%
تخفیف

آموزش تبلیغ نویسی دوره از صفر تا استادی | فرصت

بدون امتیاز 0 رای
343,000 تومان
118
343,000 تومان
30%
تخفیف

دوره آموزش تبلیغات گوگل ادز (google ads)

بدون امتیاز 0 رای
483,000 تومان
31
483,000 تومان
30%
تخفیف

دوره آموزش تحقیقات بازار (۲۰۲۲)

بدون امتیاز 0 رای
203,000 تومان
4
203,000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره رایگان سئو

۱۰ الی ۲۰ دقیقه مشاوره ٰرایگان برای رسیدن به رتبه های برتر گوگل