بلاگ

اجزای دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارند؟ (2022)

اصول بازاریابی دیجیتال
30%
تخفیف
0
630,000 تومان
مینی دوره طراحی بیزنس پلن
100%
تخفیف
25
200000 – رایگان!
اصول بازاریابی دیجیتال
100%
تخفیف

فهرست مطالب

دیجیتال مارکتینگ، اینترنت، تلفن هوشمند، رسانه‌های اجتماعی، موتورهای جستجوگر و سایر فضاها و رسانه‌های ارتباطی، راه مناسبی برای ارتباط و تعامل با مشتریان می‌باشد.

بسیاری از کارشناسان صنعت بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ را یک نوع بازاریابی جدید می‌دانند که نیازمند روش‌های جدید برای نزدیکتر‌شدن و درک رفتار مشتریان نسبت به بازاریابی سنتی است.

نکته‌ی مهم این است که برای داشتن یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ موفق باید با اجزای دیجیتال مارکتینگ و کاربرد آنها آشنایی داشته باشید.

دیجیتال مارکتینگ روشی بر مبنای  استفاده از اینترنت و سایر فضاها برای افزایش مشتریان است.

بازاریابی دیجیتالی یک حوزه‌ی بسیار گسترده می‌باشد که شامل جذب مشتریان از راه ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوایی، موتورهای جستجوگر، رسانه‌های اجتماعی و… می‌باشد.

روش دیجیتال مارکتینگ

روش دیجیتال مارکتینگ، یک روش مشتری محور و تعاملی می‌باشد. روش‌های دیجیتال مارکتینگ رو به افزایش است و شامل تبلیغات گوگل ادز، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات از طریق توییتر و نیز روش‌های بازاریابی بر اساس بازخورد  و تعامل با مشتری می‌باشد.

روش دیجیتال مارکتینگ تفاوت‌های اساسی با اینترنت مارکتینگ دارد. اینترنت مارکتینگ نوعی تبلیغات از طریق اینترنت می‌باشد، اما دیجیتال مارکتینگ روشی است که در آن تبلیغات از راه تلفن هوشمند، سکوی مترو، بازی‌های ویدیویی، اپلیکیشن‌ها و… انجام می‌گیرد.

در روش دیجیتال مارکتینگ ، تبلیغ‌کنندگان‌ منابع تبلیغات هستند و دریافت‌کنندگان تبلیغات نیز اعضای هدفمند تبلیغات می‌باشند. منابع تبلیغات یعنی تبلیغ‌کنندگان‌ معمولا گیرنده‌های مشخصی را هدف قرار می‌دهند.

آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ

اجزای دیجیتال مارکتینگ شامل چه مواردی است؟

در زیل اجزای دیجیتال مارکتینگ را آورده‌ایم:

١-بازاریابی سایت یا وب‌سایت مارکتینگ

سایت‌ها یکی از مهم‌ترین اجزای دیجیتال مارکتینگ و محور تمام مراحل آن می‌باشند. سایت یک راه بسیار قدرتمند است که واسطه‌ی راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی به‌شکل آنلاین است.

یک سایت باید یک محصول یا خدمات مشخص را از طریق روشی که در ذهن مخاطب حک شود، نشان دهد. علاوه بر آن باید دارای سرعت مناسب باشد و ظاهری کاربرپسند در دسکتاپ و نیز تلفن‌همراه داشته باشد.

 

٢-بازاریابی موتورهای جستجوگر

 

تبلیغات موتورهای جستجوگر SEM یک روش برای بازاریابی بیزینس‌ها با کمک تبلیغات پولی در صفحاتی که نتایج موتورهای جستجوگر نشان می‌دهند، می‌باشد.

در این روش تبلیغ‌کنندگان کلمات کلیدی موردنظر خود را که کاربران در بستر اینترنت از طریق Google و Bing جستجو می‌کنند، پیشنهاد می‌دهند. این روش به تبلیغ‌کنندگان کمک می‌کند تا تبلیغ آن‌ها در کنار نتایج آن موتور جستجوگر نمایش داده شود.

 

٣-تبلیغات پرداخت به ازای کلیک

این نوع تبلیغات که PPC نامیده می‌شود، به بازاریابان امکان این را می‌دهد که از طریق تبلیغات پولی، به تعدادی از پلتفرم‌های اینترنتی دسترسی یابند.

بازاریابان ممکن است کمپین‌های تبلیغاتی PPC را در گوگل، بینگ، لینکدین، توییتر، پینترست یا فیسبوک تنظیم نمایند و تبلیغات خود را به افرادی که کلمه‌ی کلیدی مربوط به محصولات یا خدمات را سرچ می‌نمایند، نشان دهند.

کمپین پرداخت به ازای کلیک می‌تواند مخاطبان را بر اساس مشخصات خاصی (مانند سن، جنسیت یا لوکیشن) تقسیم‌بندی نماید و یا اینکه علاقه یا لوکیشن آنها را هدف کار قرار دهد. محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای تبلیغات کلیکی، Google Ads و Facebook Ads می‌باشند.

 

۴-بازاریابی محتوا

یکی دیگر از اجزای دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی محتوایی است. هدف از این نوع بازاریابی دسترسی به مشتریان بالقوه از راه محتوا می‌باشد.

محتوا اغلب در سایت منتشر می‌شود، سپس با کمک شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات ایمیلی، سئو یا حتی کمپین PPC بازاریابی یا تبلیغات انجام می‌شود. ابزارهای بازاریابی محتوایی مواردی مانند وبلاگ، کتاب الکترونیکی، اینفوگرافی، وبینار، پادکست و… را شامل می‌شود.

برای دیدن صفحه ی آموزش سئو کلیک کنید

 

۵-ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی

بازاریابی از راه ایمیل یکی از کارآمدترین شیوه‌های بازاریابی دیجیتال است. این نوع بازاریابی از راه یک ایمیل واسطه با هدف ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه یا سایر افرادی که به برند شما علاقه دارند، می‌باشد.

اغلب بازاریابان از  شیوه‌های مختلف بازاریابی دیجیتال برای دستیابی به ایمیل سرنخ‌ها استفاده می‌کنند و بعد از آن با کمک ایمیل مارکتینگ، قیف جذب مشتریان را ایجاد می‌نمایند و سرنخ‌ها را به مشتریان تبدیل می‌کنند.

۶-بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یا سوشیال مدیا

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین اجزای دیجیتال مارکتینگ می‌باشد. اصلی‌ترین هدف کمپین‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی پیرامون آگاهی مخاطبان از برند و ایجاد حس اعتماد به برند می‌باشد.

با کمک یک بازاریابی موفق در شبکه‌های اجتماعی، می‌توان از آن بعنوان راهی برای فروش مستقیم استفاده کرد.

٧-افلییت مارکتینگ یا بازاریابی وابسته

این روش، از قدیمی‌ترین اجزای دیجیتال مارکتینگ است. در این نوع بازاریابی، افراد تأثیرگذار و پرطرفدار، محصولات یا خدمات را تبلیغ می‌کنند و بعد از فروش یا معرفی، پورسانت دریافت می‌نمایند.

٨-بازاریابی ویدیویی

امروزه یوتیوب دومین موتور جستجوی محبوب جهان است و کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. با کمک ابزارهای بازاریابی ویدئویی مانند اینستاگرام، فیسبوک ویدئو، یا حتی تیک‌تاک می‌توانید به راه‌اندازی یک کمپین بازاریابی ویدیویی اقدام نمایید.

شرکت‌های مختلف با ترکیب ویدیو و سئو، تبلیغات محتوایی و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، موفقیت شایانی را در ویدئو مارکتینگ پیدا کرده‌اند.

٩-بازاریابی پیامکی

بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها برای ارسال‌کردن اطلاعات آخرین محصولات خود یا ارائه‌ی فرصت‌های ویژه به مشتریان، از سامانه‌ی پیام کوتاه استفاده می‌کنند.

در پایان باید بدانید که دیجیتال مارکتینگ چه چالش‌هایی دارد؟

روش‌ها و اجزای دیجیتال مارکتینگ به سرعت در حال تغییر و افزایش هستند و بازاریابان دیجیتالی باید نحوه‌ی کار با اجزای دیجیتال مارکتینگ و کاربرد آن‌ها برای بازاریابی موفق را بدانند.

در بازاریابی دیجیتال استفاده از داده‌ها اهمیت دارد و این نوع بازاریابی نیازمند رویكردی جدید مبتنی بر شناخت دقیق رفتار مصرف‌كننده می‌باشد.

توجه داشته باشید که کمک‌گرفتن از افراد حرفه‌ای، سبب جذب مشتری می‌شود.

تکنیک ها و آموزش های مناسب برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ (2022)

30%
تخفیف

آموزش تبلیغ نویسی دوره از صفر تا استادی | فرصت

بدون امتیاز 0 رای
343,000 تومان
118
343,000 تومان
30%
تخفیف

دوره آموزش تبلیغات گوگل ادز (google ads)

بدون امتیاز 0 رای
483,000 تومان
31
483,000 تومان
30%
تخفیف

دوره آموزش تحقیقات بازار (۲۰۲۲)

بدون امتیاز 0 رای
203,000 تومان
4
203,000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره رایگان سئو

۱۰ الی ۲۰ دقیقه مشاوره ٰرایگان برای رسیدن به رتبه های برتر گوگل