بلاگ

چرا به آموزش سئو و گوگل ادوردز نیاز داریم؟ 2022

اصول بازاریابی دیجیتال
30%
تخفیف
0
630,000 تومان
مینی دوره طراحی بیزنس پلن
100%
تخفیف
25
200000 – رایگان!
اصول بازاریابی دیجیتال
100%
تخفیف
چرا آموزش سئو و گوگل ادوردز لازم است

فهرست مطالب

در این محتوا از آکادمی فرصت به آموزش سئو و گوگل ادوردز می پردازیم. با ما همراه باشید تا با کاربردی ترین نکته ها و ترفند ها آشنا شوید.

وقتی به دنبال جستجوی چیزی هستیم اولین کاری که انجام می دهیم این است که در گوگل به جستجو کردن می پردازیم.

به عنوان مثال وقتی می خواهیم خرید کنیم و نمی دانیم که کدام پاساژ یا بازار بهتر است، کاری که انجام می دهیم این است که سوال خود را داخل گوگل وارد می کنیم تا پاساژی مناسب با نیازمان پیدا کنیم.

اما سوالی که در همین حین ممکن است برای شما ایجاد شود این است که نام پاساژی که سرچ کرده اید چگونه در گزینه‌های اول به شما نمایش داده شده است؟

باید در جواب گفته شود که گوگل به سایت هایی که نشان دهند لیاقت جایگاه اول و بالا را دارند، رتبه خوبی می دهد و اینجا منظورمان از لیاقت جایگاه اول در گوگل همان انجام امور سئویی است که که بر روی سایت اعمال می شود تا به گوگل نشان دهد لایق بهترین جایگاه است.

نکته ای که باید به آن توجه شود این است که تنها با تولید محتوا متنی نمی توان در افزایش دادن بازدید سایت عملکرد موفقی داشت.

عاملی که بر مهارت شما در نویسندگی اولویت دارد و نادیده گرفتن آن می تواند باعث به ثمر نرسیدن تلاش های شما شود، همگی رابطه ای مستقیم با رعایت اصول سئو دارد.

آموزش گوگل ادوردز

سئو چیست و چرا باید آموزش سئو ببینیم؟

سئو مخفف شده سه کلمه Search Engine Optimization است و در زبان فارسی با عنوان سئو مطرح می شود و اگر بخواهیم آن را برای شما ترجمه کنیم به معنی بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو است.

آموزش مقدماتی سئو

به عبارتی مجموعه ای از عملیات های مرتبط به هم که سبب می شوند یک سایت بتواند برای کلمه کلیدی که هدف قرار دارد در گوگل رتبه خوبی کسب کند، سئو گفته می شود.

نکته ای که وجود دارد این است که سعی کنید محتوایی که می نویسید آنقدر جذاب و مفید باشد که کاربر را به سمت کلیک کردن بر روی لینک داخلی آن محتوا سوق دهد.

همین کار باعث می شود میزان بازید از صفحات سایت شما افزایش پیدا کند. بنابراین می توان برای دریافت آموزش سئو رایگان  به این صفحه کلیک کرده و از محتوای این دوره برای کسب اطلاعات بیشتر استفاده کنید.

 اصول سئو چه معناست؟

سئو برای شما نقش تعریف کننده کلمات کلیدی خاص را دارد. در سئو مهمترین و اساسی ترین کار انتخاب کلمات کلیدی است.

توجه داشته باشید کلماتی که انتخاب می کنید جزو سوال های اصلی و پرکاربرد کاربران بوده و در سرچ گوگل آما بالاتری را از آن خود کرده است.

بعد از آن نوبت به این می رسد که کلمه کلیدی خاص و اصلی و در صورت لزوم کلمه های فرعی را به صورت رندوم با تکرار منظم در متن مورد استفاده قرار دهید.

نکته: موتورهای جستجو به دنبال این هستند که بهترین خدمات را به کاربرانش ارائه دهند. به بیانی دیگر، موتورهای جستجو در پی نشان دادن نتایجی در صفحات جستجو هستند که علاوه بر برخوردار بودن از کیفیت مطلوب، مفید و مرتبط ترین محتوا به چیزی باشد که کاربران به دنبال آن می باشند.

اما اصول سئو فقط به انتخاب کلمه کلیدی خاص و هدفمند ختم نمی شود. در سئو یک اصل مهم دیگر وجود دارد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

در صورتی که با تولید محتوا و طراحی سایت آشنایی داشته باشید، حتما می دانید که چه مواردی شامل اصول اساسی سئو است.

اما برای آن دسته از افرادی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارند باید بگوییم که به کارگیری از لینک و بک لینک به عنوان دومین اصل اساسی سئو شناخته می شود.

این شرایط برای تولید کننده محتوا فراهم است که لینک های داخلی را مورد استفاده قرار دهد و یا از لینک های خارجی و بک لینک ها استفاده کند.

لینک سازی در آموزش سئو

3 گام اصلی آموزش سئو

سه گام اصلی آموزش سئو عبارتند از:

  • گام اول: سئو تکنیکال
  • گام دوم: سئو داخلی
  • گام سوم: سئو خارجی

سئو تکنیکال یا سئو فنی:

به منظور تقویت جنبه های فنی و تکنیکی وب سایت که باعث افزایش رتبه صفحات آن در موتورهای جستجو است.

عملکرد سئو فنی به این صورت است که تمام محتوا های یک وب سایت را برای موتورهای جستجو قابل فهم می سازد و از طرفی پروسه بررسی آن را آسان تر می کند.

One-page یا سئو داخلی:

در این بخش نوسینده محتوا دارای بیشترین تاثیر و قدرت است. توجه داشته باشید که انتخاب کلمه کلیدی، عکس، ویدئو، نوع نوشتن محتوا همگی بخش هایی از سئو است که انجام تمامی این موارد به دست مدیر سایت صورت می گیرد.

در نتیجه مهم ترین بخش که باعث می شود شما در گوگل به بالاترین رتبه دست پیدا کنید، انجام سئو داخلی است.

به بیانی ساده تر، کنترل سئو به وسیله خود فرد انجام می شود و به صورت مستقیم است.

Off-page یا سئو خارجی:

ساختار این بخش بر پایه لینک های خارجی است که از لحاظ ارتباطی با کیفیت محتوایی که نوشته اید، ارتباط مستقیم دارد.

هر چه محتوایی که می نویسید جذاب و مفید تر باشد، احتمال دریافت لینک های خارجی شما افزایش پیدا می کند.

نتیجه ای که می توان گرفت این است که به منظور جستجو و کلیک کردن بیشتر بر روی سایت شما، سئو بسیار مهم و تاثیر گذار است.

مزیت ها و کاربرد های آموزش اصول سئو

  • استفاده از سئو سبب ایجاد اعتماد و اعتبار
  • به عنوان یکی از استراتژی بلند مدت
  • کمک کردن به افزایش بازدید
  • به نسبت ارزان و مقرون به صرفه

گوگل ادوردز چیست و چه کاربردی دارد؟

حال نوبت به توضیح گوگل ادوردز می رسد. هدف از تمامی این توضیحات این است که بتوانید بازدید سایت خود را بالا برده و به مخاطب هدفتان بیشتر نمایش داده شوید.

آموزش گوگل ادز

گوگل ادوردز یا گوگل ادز به عنوان سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل است که در آن تبلیغ کنندگان به وسیله سایت ها و ابزارهای گوناگون گوگل، تبلیغات خود را در اختیار مشتریان می گذارند.

مطرح ترین شکل گوگل ادز، تبلیغات در گوگل است. شیوه تبلیغ در گوگل ادوردز به این صورت است که کسی که قصد دادن تبلیغ را دارد عبارت یا کلمه کلیدی هدف را در گوگل ادوردز وارد می کند تا تبلیغش برای آن دسته از افرادی که عبارت هدف را جستجو می کنند، به نمایش درآید.

توجه داشته باشید که تبلیغ کننده باید هر کلیک هزینه ای پرداخت کنید؛ پروسه جستجو یک کلمه کلیدی در گوگل ادوردز به این صورت است که گوگل از میان نظرات متنوع تبلیغ دهندگان، بر طبق قانون های مخصوصی بعضی از تبلیغ ها رو انتخاب و برای کاربران ارائه می دهد.

در صورتی که تبلیغات گوگل ادوردز طبق اصول مشخص شده و بر اساس نظم اجرا و مدیریت شود می تواند در بسیاری از کسب وکارها مفید و کاربردی باشد.

عوامل موثر بر تبلیغات گوگل ادوردز

  • انتخاب کلمات کلیدی درست
  • تنظیم هزینه درست برای کلمات
  • تنظیمات صحیح برای هدف قرار دادن صحیح کاربران هدف
  • نوشتن تبلیغات جذب کننده و هدفمند،
  • انتقال دادن درست کاربران به صفحات سایت

در آخر می توانیم نتیجه بگیریم که هر دو روش آموزش سئو و گوگل ادوردز برای افرایش دادن بازید سایت بسیار موثر هستند؛ اما نکته ای که وجود دارد این است هر روش از ویژگی های مخصوص به خود برخوردار است که شما می توانید با توجه به حوزه کاری، اطلاعات و توانایی های خود یکی از این شیوه های آموزشی که یکی آموزش سئو و دیگر گوگل ادوردز است را انتخاب کنید.

30%
تخفیف

آموزش تبلیغ نویسی دوره از صفر تا استادی | فرصت

بدون امتیاز 0 رای
343,000 تومان
118
343,000 تومان
30%
تخفیف

دوره آموزش تبلیغات گوگل ادز (google ads)

بدون امتیاز 0 رای
483,000 تومان
31
483,000 تومان
30%
تخفیف

دوره آموزش تحقیقات بازار (۲۰۲۲)

بدون امتیاز 0 رای
203,000 تومان
4
203,000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره رایگان سئو

۱۰ الی ۲۰ دقیقه مشاوره ٰرایگان برای رسیدن به رتبه های برتر گوگل