بلاگ

۱۰ نکته برای برندینگ در بازاریابی اینستاگرام + تکنیک های برندینگ (2022)

اصول بازاریابی دیجیتال
30%
تخفیف
0
630,000 تومان
مینی دوره طراحی بیزنس پلن
100%
تخفیف
25
200000 – رایگان!
اصول بازاریابی دیجیتال
100%
تخفیف
برندینگ در بازاریابی اینستاگرام

فهرست مطالب

از روزی که اینستاگرام به جهان معرفی شد، چندین سال می‌گذرد. این شبکه‌ی اجتماعی محبوب و پرمخاطب تا به‌حال، تغییرات زیادی کرده است. در ابتدا، این شبکه‌ی اجتماعی تنها ابزاری برای به اشتراک‌گذاشتن تصاویر بود اما با گذشت زمان قابلیت‌های اینستاگرام ارتقا یافت و امروز، به یکی از تاثیرگذارترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا تبدیل شده است. امروزه شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام محیطی برای جمع شدن اشخاص مختلف با بیزینس‌ها و اهداف متفاوت می‌باشد و در آن محدودیتی برای برندینگ در بازاریابی اینستاگرام وجود ندارد.

هر فردی با هر جنسیت، سن و کسب‌وکاری می‌تواند در اینستاگرام فعالیت کند تا افراد زیادی او بشناسند. برای برندینگ در بازاریابی اینستاگرام، باید با اصول و قواعد آن آشنا و به آن پایبند باشیم. روزانه میلیون‌ها کاربر فعال، در اینستاگرام حضور دارند و از آن استفاده می‌نمایند تا محتواهای مختلفی را با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارند. برندها و بیزینس‌های مختلف نیز می‌تواند جز پرطرفدارها باشند.

اگر شما هم تمایل دارید اصول تبدیل شدن به یک شخص یا برند پرطرفدار و محبوب در این شبکه اجتماعی را بدانید، تا پایان این مطلب با عنوان برندینگ در بازاریابی اینستاگرام با ما همراه باشید.

برای دیدن صفحه ی آموزش سئو رایگان کلیک کنید.

چگونه می‌توانیم برند خود را در اینستاگرام نیز مطرح کنیم؟

شیوه‌ها و اصول برندسازی یکی از مهم‌ترین سوالات افراد در اینستاگرام می‌باشد. قبل از اینکه به بیان روش‌های برندسازی در اینستاگرام بپردازیم ابتدا باید بدانیم برندسازی چه اهمیتی دارد؟ مزیت‌های برندینگ در بازاریابی اینستاگرام چیست؟

اهمیت برندسازی در اینستاگرام

امروزه افراد زیادی در سراسر جهان بیشتر وقت خود را در فضای مجازی و اینترنت سپری می‌کنند. بخش زیادی از زمان افراد، در شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص اینستاگرام صرف می‌شود. امروزه مردم حتی بیشتر از اینکه فیلم ببینند یا کتاب بخوانند، در اینستاگرام وقت می‌گذرانند. این موضوع در حوزه‌ی بازاریابی و تبلیغات، یک مزیت است.

اینستاگرام یک شبکه‌ی اجتماعی رایگان می‌باشد که دردسترس عموم مردم قرار گرفته است تا بتوانند علاوه بر اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدیوها، با دیگران ارتباط برقرار کنند. اینستاگرام یک فضای تعاملی برای افراد دارای اهداف مختلف می‌باشد؛ به بیان ساده‌تر افراد می‌توانند با تعداد زیادی از مردم بدون درنظر گرفتن سن، زمان و مکان آنها ارتباط برقرار کنند. و این موضوع برندسازی را آسان می‌کند.

اصول برندینگ در بازاریابی اینستاگرام

پیش از هر اقدامی ابتدا باید اهداف خود را از برندینگ در بازاریابی اینستاگرام مشخص نمایید. با مشخص کردن اهداف خود می‌توانید مسیر را پیش‌بینی و برنامه‌ریز‌ی نمایید. بعد از مشخص کردن هدف باید مراحل رسیدن به آن را برنامه‌ریزی کنید. در زیر برخی از مراحل برندینگ در بازاریابی اینستاگرام را مختصر بیان خواهیم کرد:

١-بازاریابی و تبلیغات

برای بیشتر دیده شدن برندها باید تبلیغات را در دستورکار خود قرار دهید. تبلیغات و بازاریابی در اینستاگرام از روش‌های کم‌هزینه و پربازده می‌باشد که بیزینس‌ها را به مخاطبان مرتبط می‌کند. دنبال‌کنندگان جدید سبب افزایش انگیزه برای ادامه‌ی مسیر می‌شوند. توجه داشته باشید که تبلیغاتی موفق خواهد بود که موازی با لحن برند شما باشد.

٢-تولید محتوای مفید

برای یک برندسازی موفق در بازاریابی اینستاگرام، باید محتواهای مفید و تأثیرگذار به اشتراک بگذارید. برای این منظور باید نیازهای مخاطبان خود را بشناسید و با توجه به نیاز آنها هدف‌گذاری نمایید. تولید محتواهای موردنیاز کاربران، شما را به بازاریابی موفق نزدیک‌تر می‌کند.

٣-ارتباط و تعامل هدفمند با دنبال‌کنندگان

از نظرات، انتقادات و پیشنهادات استقبال نمایید. مخاطبان جدید همواره برای یافتن برند شما وارد پیج شما می‌شوند. با توجه به نظرات مخاطبان به مرور یاد می‌گیرید که چگونه باید با مخاطبان ارتباط برقرار کنید تا برند شما پیشرفت کنید. تلاش نمایید که انتقادپذیر باشید.

۴-سبک خود را ایجاد نمایید

تلاش کنید که یک سبک برای خود ایجاد کنید. سبک خاص یک الگو است که مانند امضاء در تمام بخش‌های پیج اینستاگرام پیاده‌سازی می‌شود.

تکرار یک زمینه‌ی رنگ خاص، یک کادر خاص، یک قالب خاص سبب می‌شود که پیج شما از رقبا متمایز شود.

شما می‌توانید برای برند خود یک قالب طراحی کنید. قالب‌ برند شما می‌تواند عناصر مربوط به برند مانند لوگو، راه‌های ارتباطی، لوکیشن و… را دربرگیرد. استفاده از سبک خاص سبب ایجاد ظاهری آراسته و ماندگاری برند در ذهن مخاطبان می‌شود.

آموزش بازاریابی اینستاگرام

۵-هشتگ اختصاصی ایجاد نمایید

 

هشتگ اختصاصی روی تمام پست‌های پیج ثبت می‌شود. اگرچه هشتگ‌ها سبب تأثیرگذاری بیشتر بر روی مخاطبان می‌شود اما هشتگ برند، یک فرصت عالی برای دستیابی به جایگاهی دائمی در ذهن مخاطبین است.

سعی کنید هشتگ برند خود را با دقت تمام انتخاب کنید. شما می‌توانید فقط برای کمپین‌های فصلی یا کمپین‌های تبلیغاتی، هشتگ خود را تغییر دهید.

برای ایجاد هشتگ اختصاصی به نکات زیر توجه نمایید:

١-برای انتخاب هشتگ از کلمات کلیدی بیزینس خود استفاده کنید.

٢-مطمئن شوید که هشتگ شما خاص و منحصر به فرد باشد.

٣-سعی کنید هشتگ برند خود را جذاب انتخاب کنید.

در تمام محتواهای پیج شامل پست‌، استوری‌، کپشن‌ و… از هشتگ برند خود استفاده نمایید تا مخاطبان به آن عادت کنند. هشتگ برند شما به مرور گسترش می‌یابد و مخاطبان بیشتری با نام برند شما آشنا خواهند شد.

زمانیکه توسط هشتگ برند خود نزد مخاطبان شناخته شدید، آن‌ها در محتواهای خود از هشتگ شما استفاده خواهند کرد. سعی کنید که توجه و لطف مخاطبان خود را پاسخ بدهید.

در پایان همانطور که در این مطلب بیان شد، روش‌های متفاوتی برای برندینگ در بازاریابی اینستاگرام وجود دارد که برای بیزینس‌های مختلف متفاوت است. برخی از روش‌ها خلاقانه است و شاید برای همه‌ی بیزینس‌ها مناسب نباشند. پیش از هر اقدامی باید اهداف خود را از برندینگ در بازاریابی اینستاگرام مشخص کنیم تا مسیری، برنامه‌ریزی شده و قابل پیش‌بینی داشته باشیم.

ساخت تقویم محتوا برای اینستاگرام – ساده ترین راه ساخت تقویم محتوا برای اینستاگرام در چند مرحله (2022)

آموزش رایگان تبلیغات در اینستاگرام

30%
تخفیف

آموزش تبلیغ نویسی دوره از صفر تا استادی | فرصت

بدون امتیاز 0 رای
343,000 تومان
118
343,000 تومان
30%
تخفیف

دوره آموزش تبلیغات گوگل ادز (google ads)

بدون امتیاز 0 رای
483,000 تومان
31
483,000 تومان
30%
تخفیف

دوره آموزش تحقیقات بازار (۲۰۲۲)

بدون امتیاز 0 رای
203,000 تومان
4
203,000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره رایگان سئو

۱۰ الی ۲۰ دقیقه مشاوره ٰرایگان برای رسیدن به رتبه های برتر گوگل